kapris написа:
Здравейте, имам внук на 7 години, първи клас! В предучилищната нямаше проблеми с писане и смятане, но все се оплакваха ,че не седи, разсейва се, закача се с децата, пречи им. Сега в първи клас всички се оплакват от същото - не може да седи мирно, закача децата, не внимава, непрекъснато говори.Но освен това се справя много трудно с писането, четенето и математиката.Той проговори чак на 4 години и досега не може да казва някои думи , дори бащиното име и фамилията не може да си каже Светославов Владимиров.Дълги думи дори не се и опитва да ги каже, отказва се веднага или при опит, ги казва грешно, с разместени срички и на нищо неприличащи. Дори стихотворението "Аз съм българче" не може да научи,защото не може да каже българче, а казва бъргалче и се отказва. Има ли нужда от логопед? Лошото е,че никак не мога да убедя дъщеря ми, че детето има нужда.Като всяка майка тя смята,че нищо му няма и просто не иска да слуша.А, че има проблем съм абсолютно сигурна.
Здравейте,
Вероятно се касае за хиперактивно дете с дефицит на вниманието. При много деца се наблюдава дефицит на вниманието-разстройство на хиперактивност (превеждам буквално английския термин Attention deficit hyperactivity disorder, извесно още като ADHD). Тези деца са умни, будни, но невъзможността да се концентрират се оказва сериозна пречка в учебния процес.
Според мен освен логопед, е нужно детето да се види и от детски психолог. В България има сериозен предразсъдък, сякаш, ако детето бъде заведено на логопед или на психолог, ще бъде дамгосано. Напротив, именно така може да се помогне.
P.S. Изказвам това мнение само на база на това, което сте написали и не мога да съм сигурен дали предположението ми е вярно, все пак това е само един форум